- בגרות חלקית במקצועות: מתמטיקה, אנגלית ועברית
- ראיון קבלה
האדריכלות הינה אמנות האחראית לעיצוב הסביבה האנושית, ככזו, היא משלבת בין המעשי והטכנולוגי לתיאורטי והפואטי. העיסוק באדריכלות הינו חיפוש אחר הקשר שבין הסביבה הבנויה לצרכים שלנו כפרטים וכחברה, באמצעות חומר, צורה וטכנולוגיה, במטרה לאפשר לנו לחוות תחושת מקום ושייכות במגוון הפעילויות של חיי היומיום. כל זאת בצניעות וכבוד למקום, לסביבה, ולחיים המתרחשים בה ובמטרה להיטיב.
מתוך ההכרה שבני האדם מושפעים מהסביבה בה הם חיים, במודע ושלא במודע, ומתוך כך האחריות העצומה שבתכנון מרחבים/חללים עבורם, בנינו מרחב לומד - "מעבדה" בה אנו מעודדים התנסות, לימוד, העמקה ומצוינות (=עשיה, התבוננות, תיקון, עשיה... וחוזר חלילה) מתוך חדוות יצירה ואהבת המקצוע.
"המעבדה" אינה מתרחשת רק בין כתלי הסטודיו, אלא מתקיימת כגישה מערכתית של הצוות ובכך מאפשרת התבוננות בזמן אמת על התוצרים השוטפים, שימת סימני שאלה, נקיטת עמדה, ופיתוח/השבחת תכנית הלימודים בהתאם.
מהלך הלימודים
מהלך הלימודים בנוי על 6 סמסטרים מלאים (שלוש שנים).
שלד התכנית מבוסס על מקצועות ליבה ומקצועות תומכים ומשלימים. מקצועות הליבה (הסטודיו) נלמדים דרך התנסות מצטברת של עבודה "דרך הידיים" (עושים את.. ומדברים על..), ומהווים אימון בפיתוח ובניית תהליך תכנון באמצעות פרויקטים בנושאים שונים (מבני ציבור, מגורים...), בקנה מידה שונים (עיר, שכונה, מבנה, פנים, מוצר), תוך הקשבה ולימוד הקשר שבין חומר, צורה, תפקוד, חוויה ומקום.
המקצועות המשלימים (כגון תולדות האדריכלות, תורת הבניה, שרטוט, סטטיקה, הבעה גרפית וכו'...), תפקידם הרחבת היריעה וביסוס אחראי של פעולת התכנון על תשתית והבנה מעמיקה. שלד זה מבטיח רצף החל מגיבוש הרעיון ועד ליישומו.
ברקע, כחוט השני, שזורים נושאים/שאלות חברתיות ותרבותיות, דרך פרויקטים שונים, במסגרת הסטודיו ובשילוב הקהילה (לדוגמא, תכנון שטחי חוץ בי"ס, עיצוב פנים בבית אבות ועוד).
הלימודים תובעניים וללא פשרות, בשל כך, הסטודנטים במגמה נדרשים לאחריות אישית גבוהה, לימוד עצמי, סקרנות, יצירתיות, התמסרות, פתיחות, שימת סימני שאלה על כל הידוע והמובן מאליו, ושותפים מלאים למסע. כך נוצרת קהילה לומדת / מלמדת, תומכת מתוך שיתוף פעולה ואכפתיות.