תנאי קבלה
** הקבלה לתואר ראשון הינה עפ"י אחת מהאפשרויות הבאות :
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע 93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע 93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
כמה זמן לומדים
4 שנים לתואר + תעודת הוראה.
מה מקבלים בסיום הלימודים
● תואר ראשון B.Ed. בגיאוגרפיה ולימודי סביבה ובחוג בחירה נוסף.
● תעודת הוראה בגיאוגרפיה לבית הספר העל-יסודי או רב גילאית (ג-י).
● תעודת הוראה בגיאוגרפיה לבית הספר העל-יסודי או רב גילאית (ג-י).
פרטים על תואר ראשון ותעודת הוראה בגיאוגרפיה
גיאוגרפיה הוא מקצוע רב-תחומי, העוסק בחקירת פני כדור הארץ והמרחב שבני אדם חיים בו, מאפשר הכרת העולם בו אנו חיים על רקע המציאות של דחיסת הזמן והמרחב בעולם הגלובלי. גיאוגרפיה היא מקצוע מחנך ובעל משמעות ערכית, העוסק ביחסים בין מקום לחברה אנושית וביחסים בין אנשים
למרחב, תוך כדי הקניית כבוד למקום ולעוצמת הטבע. לגיאוגרפיה חשיבות עליונה ביצירת זיקה וקשר
בין האדם למולדתו – ארץ ישראל. האדם הופך להיות "תבנית נוף מולדתו" רק כשהוא לומד להכיר את ארצו.
תוכנית הלימודים:
תוכנית הלימודים בחוג מתמקדת בגיאוגרפיה של ארץ ישראל ומותאמת לתוכניות הלימוד בבתי הספר.
התוכניות מותאמות אישית לסטודנט וכוללות סיורים לימודיים מאתגרים במהלך הלימודים ומגוון של
קורסים מרוכזים בחופשות. קיימת אפשרות לתעודת הוראה בגיאוגרפיה רב גילאית (ג’-י’) או לבית הספר
העל יסודי. הלימודים בחוג מובילים ללימודי תואר שני, אפשרויות תעסוקה מגוונות בחינוך
הפורמלי והבלתי פורמלי.
נושאי לימוד בחוג:
● גיאוגרפיה – אדם וסביבה
● ישראל – אדם, טבע ונוף
● גיאוגרפיה ואקטואליה
● אקולוגיה וסביבה
● טבע בישראל
● אזורים גיאוגרפיים
● אקלים ומזג אוויר
● גיאוגרפיה כלכלית ופוליטית
● החברה בישראל
● אסונות טבע ואסונות מעשה ידי האדם
● דילמות של מים, אנרגיה וסביבה
● גלובליזציה ומשמעויותיה
התואר הראשון מאפשר לימודים לתואר שני, ובפרט לתואר שני.M.Ed בהוראה רב-תחומית
באורנים.
למרחב, תוך כדי הקניית כבוד למקום ולעוצמת הטבע. לגיאוגרפיה חשיבות עליונה ביצירת זיקה וקשר
בין האדם למולדתו – ארץ ישראל. האדם הופך להיות "תבנית נוף מולדתו" רק כשהוא לומד להכיר את ארצו.
תוכנית הלימודים:
תוכנית הלימודים בחוג מתמקדת בגיאוגרפיה של ארץ ישראל ומותאמת לתוכניות הלימוד בבתי הספר.
התוכניות מותאמות אישית לסטודנט וכוללות סיורים לימודיים מאתגרים במהלך הלימודים ומגוון של
קורסים מרוכזים בחופשות. קיימת אפשרות לתעודת הוראה בגיאוגרפיה רב גילאית (ג’-י’) או לבית הספר
העל יסודי. הלימודים בחוג מובילים ללימודי תואר שני, אפשרויות תעסוקה מגוונות בחינוך
הפורמלי והבלתי פורמלי.
נושאי לימוד בחוג:
● גיאוגרפיה – אדם וסביבה
● ישראל – אדם, טבע ונוף
● גיאוגרפיה ואקטואליה
● אקולוגיה וסביבה
● טבע בישראל
● אזורים גיאוגרפיים
● אקלים ומזג אוויר
● גיאוגרפיה כלכלית ופוליטית
● החברה בישראל
● אסונות טבע ואסונות מעשה ידי האדם
● דילמות של מים, אנרגיה וסביבה
● גלובליזציה ומשמעויותיה
התואר הראשון מאפשר לימודים לתואר שני, ובפרט לתואר שני.M.Ed בהוראה רב-תחומית
באורנים.