תנאי קבלה
** הקבלה לתואר ראשון הינה עפ"י אחת מהאפשרויות הבאות:
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע 93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע 93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) 540 ומעלה.
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
בנוסף נדרש:
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.
כמה זמן לומדים
4 שנים לתואר + תעודת הוראה.
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון B.Ed. חינוך חברתי קהילתי ובחוג בחירה נוסף
- תעודת הוראה בחינוך חברתי קהילתי או תעודת התמחות בחינוך חברתי קהילתי ותעודת הוראה בחוג נוסף.
- תעודת הוראה בחינוך חברתי קהילתי או תעודת התמחות בחינוך חברתי קהילתי ותעודת הוראה בחוג נוסף.
פרטים על תואר ראשון חינוך חברתי קהילתי
החוג מכשיר אנשי חינוך בעלי חזון חברתי לעבודה במערכות החינוך הציבוריות, הפרטיות ובמגזר השלישי (העמותות). תחום החינוך החברתי-קהילתי, המוכר גם בשם "חינוך בלתי פורמלי", מאפשר לסטודנטים ולבוגרים להביא לידי ביטוי את כישורי היוזמה והמנהיגות תוך כדי הובלת תהליכי שינוי בשדה החינוך והחברה. לימודי חינוך חברתי מזמינים את הסטודנטים והסטודנטיות למסע מרתק של התפתחות וגילוי עצמי תוך כדי עזרה לזולת. האופי המיוחד של החוג לחינוך חברתי קהילתי בקמפוס באורנים מזמן לסטודנטים ולסטודנטיות מגוון של מפגשים, פעילויות והזדמנויות לגיבוש חזון חברתי וחינוכי ברוח של פלורליזם תרבותי ומחויבות לערכים ולעשייה חברתית.
הלימודים בחוג לחינוך חברתי קהילתי מעניקים:
- מגוון אפשרויות עבודה במערכת החינוך, במערכות הציבוריות, רשויות מקומיות ועמותות.
- מפגש עם החברה בישראל ועם אוכלוסיות בסיכון והדרה חברתית
- כלים להתפתחות מקצועית בתחום העזרה לזולת במישורי הפרטני והקבוצתי
- כלים להתמודדות עם מצבי סיכון
- כלים ליוזמה, הנהגה וניהול בשדה החברתי והחינוכי
- הזדמנויות להתפתחות אישית במישור הפסיכולוגי, התרבותי והרוחני
- ועוד...
מגמות ונושאי לימוד:
- התמחות מנהיגות וניהול בקהילה: מכשירה אנשים להוביל פרויקטים חינוכיים בתחומים שונים הן בתנועות נוער, רשויות מקומיות ומתנ’סים
והן בארגונים הפועלים במגזר השלישי (עמותות הפועלות בתחומי איכות הסביבה, תרבות, צדק חברתי,
רב-תרבותיות ועוד).
- התמחות קידום נוער: מכשירה לעבודה עם נוער בסיכון ביחידות לקידום נוער, פנימיות, כפרי גמילה,
מעונות ועוד.
●התמחות מחנכים טיפוליים: מכשירה לעבודה בתוך בתי הספר עם נוער תת-משיג, הנמצא בסכנת נשירה ובמצבי סיכון בתחום הרגשי,
התנהגותי, החברתי והלימודי.
- מגוון אפשרויות עבודה במערכת החינוך, במערכות הציבוריות, רשויות מקומיות ועמותות.
- מפגש עם החברה בישראל ועם אוכלוסיות בסיכון והדרה חברתית
- כלים להתפתחות מקצועית בתחום העזרה לזולת במישורי הפרטני והקבוצתי
- כלים להתמודדות עם מצבי סיכון
- כלים ליוזמה, הנהגה וניהול בשדה החברתי והחינוכי
- הזדמנויות להתפתחות אישית במישור הפסיכולוגי, התרבותי והרוחני
- ועוד...
מגמות ונושאי לימוד:
- התמחות מנהיגות וניהול בקהילה: מכשירה אנשים להוביל פרויקטים חינוכיים בתחומים שונים הן בתנועות נוער, רשויות מקומיות ומתנ’סים
והן בארגונים הפועלים במגזר השלישי (עמותות הפועלות בתחומי איכות הסביבה, תרבות, צדק חברתי,
רב-תרבותיות ועוד).
- התמחות קידום נוער: מכשירה לעבודה עם נוער בסיכון ביחידות לקידום נוער, פנימיות, כפרי גמילה,
מעונות ועוד.
●התמחות מחנכים טיפוליים: מכשירה לעבודה בתוך בתי הספר עם נוער תת-משיג, הנמצא בסכנת נשירה ובמצבי סיכון בתחום הרגשי,
התנהגותי, החברתי והלימודי.