תנאי קבלה
קבלה על סמך בגרות- זכאות לבגרות מלאה בממוצע 92 ומעלה הכוללת בגרות באנגלית בהיקף של 4 יח"ל.
קבלה על סמך ציון התאמה (שקלול פסיכומטרי וממוצע בגרויות) ציון התאמה 535 ומעלה וזכאות לבגרות מלאה
בהתמחות במתמטיקה יש להציג בגרות במתמטיקה בהיקף של 4/5 יח"ל.
בעלי בגרות שלא בשפה העברית נדרשים להציג ציון 125 בבחינת יע"ל ובגרות בהבעה עברית בהיקף 5 יח"ל בציון 80 ומעלה. מועמדים אלו יידרשו ללמוד בתכנית הכנה "צעד לפני כולם" שתיערך לפני פתיחת שנת הלימודים.
קבלה על סמך ציון התאמה (שקלול פסיכומטרי וממוצע בגרויות) ציון התאמה 535 ומעלה וזכאות לבגרות מלאה
בהתמחות במתמטיקה יש להציג בגרות במתמטיקה בהיקף של 4/5 יח"ל.
בעלי בגרות שלא בשפה העברית נדרשים להציג ציון 125 בבחינת יע"ל ובגרות בהבעה עברית בהיקף 5 יח"ל בציון 80 ומעלה. מועמדים אלו יידרשו ללמוד בתכנית הכנה "צעד לפני כולם" שתיערך לפני פתיחת שנת הלימודים.
כמה זמן לומדים
- 4 שנים, השנה האחרונה מוגדרת כסטאז'
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון "בוגר בהוראה" B.Ed ותעודת הוראה במסלול על יסודי ובהתמחות שנלמדה
פרטים על תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה לביה"ס העל יסודי עם התמחויות ב היסטוריה/מתמטיקה/לשון/ספרות/מדעים
הלימודים לתואר ראשון B.Ed בחינוך ותעודת הוראה לבית הספר העל- יסודי הם לימודים אקדמיים של ארבע שנים כאשר בשנה הרביעית משלבים הסטודנטים התמחות בהוראה (סטאז') במקביל ללימודים במכללה.
מטרת הלימודים:
המסלול מכשיר מורים להוראת המקצועות הנלמדים בבית הספר העל-יסודי. ההכשרה מקנה כישורים, מיומנויות וידע להוראה (בהתאם להתמחויות הנבחרות) במקצועות הנלמדים בבית הספר העל-יסודי.ההכשרה מקנה ידע מקצועי רחב ומעמיק במקצועות ההתמחות, לצד מיומנויות הוראה/למידה המותאמות לגיל הנעורים.הלימודים במסלול מפתחים כישורים ומיומנויות להתמודדות עם ביות אופייניות לגיל הנעורים. הלימודים מקנים כלים לפיתוח תלמיד חוקר, בעל מודעות חברתית אזרחית, וכן כלים מתקדמים בהוראה הכוללים נגישות למקורות ידע, שימוש בטכנולוגיה חינוכית והנחיה של התלמידים בתהליכי למידה עצמאיים.הלימודים מורכבים מלימודים עיוניים בשילוב הכשרה מעשית המאפשרת התנסות במצבי אמת של הוראה, יישום החומר התיאורטי הנלמד ותרגול שיטות הוראה.בוגרי המסלול יהיו זכאים לתואר ראשון בחינוך ולתעודת הוראה לבתי-ספר על-יסודיים
נושאי ההכשרה:
ההכשרה מקנה ידע מקצועי רחב ומעמיק במקצועות ההתמחות, לצד מיומנויות הוראה/למידה המותאמות לגיל הנעורים. הלימודים במסלול מפתחים כישורים ומיומנויות להתמודדות עם בעיות אופייניות לגיל הנעורים. הלימודים מקנים כלים לפיתוח תלמיד חוקר, בעל מודעות חברתית אזרחית, וכן כלים מתקדמים בהוראה הכוללים נגישות למקורות ידע, שימוש בטכנולוגיה חינוכית והנחייה של
התלמידים בתהליכי למידה עצמאיים.
קיימים שני מסלולי לימוד אפשריים בהם יש לבחור התמחות:
א. מסלול חד-חוגי - יש לבחור אחת מבין ההתמחויות הבאות: מדעי - הטבע, מתמטיקה
ב. מסלול דו-חוגי - יש לבחור מבין השילובים: לשון + ספרות / לשון +היסטוריה
קורסים לדוגמה:
- רב-תרבותיות בחינוך
- התמודדות עם בעיות משמעת בכיתה
- חינוך ערכי
- פסיכולוגיה של גיל הנעורים
- חינוך תלמידים עם צרכים מיוחדים
מידע נוסף
* ראש המסלול: ד"ר חנה שטיין.