תנאי קבלה
ניתן להתקבל ללימודים בחוג על פי אחת מהאפשרויות הבאות:**
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע **93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.**
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) **540 ומעלה.**
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
**בנוסף נדרש:**
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
**מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.**
תעודת בגרות / מכינה קדם אקדמית בממוצע **93 ומעלה + ציון עובר ב- 4 יח"ל בבגרות באנגלית.**
◄ ציון משולב (ממוצע משוקלל של הבגרות והבחינה הפסיכומטרית) **540 ומעלה.**
◄ ראיון מסיל"ה – ראיון התאמה להוראה מטעם משרד החינוך, למועמדים בעלי תעודת בגרות/ מכינה קדם אקדמית בממוצע 89-92 או בעלי ציון משולב 525-539.
**בנוסף נדרש:**
◄ציון במבחן אמי"ר / אמיר"ם – (מבחן מיון באנגלית, בו יש להיבחן לפני תחילת הלימודים)
◄למועמדים בעלי תעודת בגרות, ששפת ההוראה בה אינה עברית ו/או שנבחנו במבחן פסיכומטרי שאינו בשפה העברית:
◄ ציון 110 ומעלה בבחינת היע"ל אותה יש להשלים עד סוף שנה א’
◄ ציון 80 ומעלה בבחינת הבגרות ב- 5 יח"ל עברית
**מכללת אורנים מאפשרת הגשת מועמדות ללימודים למי שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים, לשם כך יש לפנות למרכז המידע וההרשמה.**
מה מקבלים בסיום הלימודים
תואר:
B.Ed דו חוגי בחוג לחינוך ובחוג לחינוך מיוחד/ אחד מהחוגים לבי"ס היסודי
תעודה:
תעודת הוראה בחינוך מיוחד/לבי"ס היסודי בחוג שנבחר
B.Ed דו חוגי בחוג לחינוך ובחוג לחינוך מיוחד/ אחד מהחוגים לבי"ס היסודי
תעודה:
תעודת הוראה בחינוך מיוחד/לבי"ס היסודי בחוג שנבחר
פרטים על תואר ראשון בשילוב אמנויות בחינוך
הגישה הפלורליסטית והרב תחומית שהחלה להתגבש בבתי הספר מעודדת את חיזוק לימודי האמנות ושילובם במערכת, המסלול החדש והייחודי באורנים מכשיר מורים לשימוש באמנויות כגון דרמה, תנועה, וידיאו וסטילס ככלים להעצמה, הקניית תחושת אומץ ומסוגלות לילדים והובלת תהליכים חינוכיים בבתי הספר.
מסלול שילוב אמנויות בחינוך.
השילוב בין החוגים ללימודים כללים לבית הספר היסודי וחינוך מיוחד מאפשר עמידה בדרישות הקדם ללימודי תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה!
- הלימודים כוללים חלק ניכר מלימודי האמנויות: צילום, אמנות, דרמה , תנועה
- במהלך הלימודים נלמדים קורסים טיפוליים ושיטות מחקר.
- תכנית הלימודים בחוג משלבת לימודים לתואר ראשון ולתעודת הוראה בחינוך המיוחד המאפשרת השתלבות במערכת החינוך - המעסיק הגדול והיציב במשק למטפלים.
החינוך לאמנויות תורם לפיתוח חשיבה עצמאית, יצירתיות, שיקול דעת ערכי ויכולת להבין את הזולת והעולם.
- בלימודים נתנסה יחד במגוון אמנויות, נלמד להעיז, להנות, לשמוח, לגדול וליצור כיחידים וכקבוצה.
- נבנה יחד קהילת למידה שבה כל אחד יכול לגלות עצמו כאדם מודע יותר, רגיש יותר, קשור יותר לאחרים ויצירתי. נלמד גם לחנך ולפתח ילדים דרך אמנויות.
- נתנסה בפיתוח יכולות רגשיות וחברתיות של ילדים, ונעצים תהליכי למידה של ילדים בתחומי הדעת השונים דרך שילוב של אמנויות בהוראה.
מסלול שילוב אמנויות בחינוך.
השילוב בין החוגים ללימודים כללים לבית הספר היסודי וחינוך מיוחד מאפשר עמידה בדרישות הקדם ללימודי תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה!
- הלימודים כוללים חלק ניכר מלימודי האמנויות: צילום, אמנות, דרמה , תנועה
- במהלך הלימודים נלמדים קורסים טיפוליים ושיטות מחקר.
- תכנית הלימודים בחוג משלבת לימודים לתואר ראשון ולתעודת הוראה בחינוך המיוחד המאפשרת השתלבות במערכת החינוך - המעסיק הגדול והיציב במשק למטפלים.
החינוך לאמנויות תורם לפיתוח חשיבה עצמאית, יצירתיות, שיקול דעת ערכי ויכולת להבין את הזולת והעולם.
- בלימודים נתנסה יחד במגוון אמנויות, נלמד להעיז, להנות, לשמוח, לגדול וליצור כיחידים וכקבוצה.
- נבנה יחד קהילת למידה שבה כל אחד יכול לגלות עצמו כאדם מודע יותר, רגיש יותר, קשור יותר לאחרים ויצירתי. נלמד גם לחנך ולפתח ילדים דרך אמנויות.
- נתנסה בפיתוח יכולות רגשיות וחברתיות של ילדים, ונעצים תהליכי למידה של ילדים בתחומי הדעת השונים דרך שילוב של אמנויות בהוראה.