072-3300504

הסבת אקדמאים – תעודת הוראה בחינוך מיוחד

אורנים המכללה האקדמית לחינוך

תנאי קבלה
◄ זכאות לתואר אקדמי.
◄ בוגרי מוסד אקדמי מחו"ל יתבקשו להציג אישור ממשרד החינוך על הכרה בתואר (באמצעות היחידה להערכת תארים ודיפלומות).
◄ המכללה רשאית לבחון את מידת בקיאותם בתחום שבו הוסמכו בחו"ל ולקיים ראיון אישי.

◄ ממוצע ציונים 80 ומעלה בתואר ראשון.
◄ בוגרי תואר במדעים יוכלו להתקבל עם ממוצע 70 ומעלה.
◄ מועמדים שנותרה להם הגשת סמינריונים בלבד לחובות התואר הראשון וממוצע הציונים עומד בתנאי הקבלה, יולכו להירשם ולהתקבל על תנאי.

◄ ראיונות קבלה יתקיימו במסלולים חינוך מיוחד והגיל הרך וערבית.
◄ במסלול לאמנות יתקיים ראיון קבלה הכולל הצגת תיק עבודות.

◄ מבחני כניסה חוגיים יתקיימו בחוג לאנגלית וחינוך מתמטי.
כמה זמן לומדים
תכנית דו שנתית:
שנה א’
יום א’ - יום עבודה מעשית בבתי הספר עם קורסי הדרכה – 08:00-16:00
יום ד’ – יום למידה באורנים – 08:00-15:30, השלמות חינוך מיוחד בקורסים מקוונים 16-19.
שנה ב’
יום ג’ - יום עבודה מעשית בבתי הספר עם קורסי הדרכה – 08:00-16:00
פרטים על הסבת אקדמאים – תעודת הוראה בחינוך מיוחד
פיתוח מורה לחינוך מיוחד בעל תפיסה הוליסטית הרואה את התלמיד על כל היבטיו:
בעל מומחיות בתחום החינוך המיוחד: ידע על לקויות שונות, יכולת להתאים את ההוראה לצרכי התלמיד, יכולת לבנות תכנית לימודים מקדמת, יכולת למידה בתחום החנ"מ.
מודע לחשיבות ויודע כיצד ליצור קשר עם התלמיד ועם משפחתו, מבין את הקשר בין קוגניציה, רגש ולמידה.
בעל יכולת התבוננות פנימית ולמידה עצמית.
 
הערות כלליות:
העבודה המעשית תתקיים בימי ההתנסות גם במהלך חופשות הסמסטר.
יעשה מאמץ, אך אין ערבון לכך שהבחינות יתקיימו בימים א’/ד’
אין החזרים על נסיעות להתנסות ולסיורים.
פתיחת שנה: לפני פתיחת השנה האקדמית יתקיימו מפגשי הכרות והכנה
שנה א’ – יום הכנה אחד (יום א).
שנה ב’ – שני ימי הכנה (בימי ג).

היקף הלימודים (כולל עבודה מעשית):
תכנית בהיקף של 100 נקודות. ניתן לקבל פטורים על סמך לימודים קודמים.
למגיעים עם תואר ראשון בחינוך מיוחד - לימודים קודמים יילקחו בחשבון עפ"י הצגת סילבוסים

התנסות מעשית:
בשנה א בכיתות ובבתי ספר של חינוך מיוחד.
בשנה ב בשילוב.

נושאי הלימוד:
ידע נרחב בתחום לקויות למידה והפרעות קשב: הערכה לימודית והוראה מותאמת של תלמידים לקויי למידה בתחומי הקריאה והחשבון. התאמת ההוראה לתלמידים עם קשיי קשב וריכוז, הקשר בין מוטיבציה, רגש, קוגניציה ולמידה, פסיכולוגיה התפתחותית, וויסות בתחום הלימודי, הרגשי וההתנהגותי.
היכרות עם לקויות נוספות, כגון אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית.
השתלבות והוראה במסגרת של חינוך מיוחד: הכרות עם מערכת חינוכית בית ספרית והשתלבות בהוראה בה: התנסות בעמידה מול כיתה, תכנון שיעורים והעברתם, תהליכים רפלקטיביים של הוראה, למידה והערכה, הוראה ברמות חשיבה גבוהות, קשר עם הורים ועבודה בצוות.
התפתחות אישית ומקצועית : התפיסה שלנו היא שכדי שמורה יוכל להתמודד עם המורכבות שבעבודה החינוכית, ביחוד בחינוך המיוחד, עליו להיות מודע לעצמו, למניעים שלו, לתחושות הנעימות יותר והמורכבות יותר איתם הוא מתמודד. לכן, את העבודה המעשית אנו מלווים בקורסי הדרכה העוסקים בתחושות ודילמות מהעבודה החינוכית ומאפשרים לסטודנטים לדון בהם באופן מונחה.

עוד מסלולי לימוד – אורנים המכללה האקדמית לחינוך

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
, קרית טבעון
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
مهنة
2538
مؤسسات
17566
مسارات تعليم