תנאי קבלה
-קבלה ללימודים על סמך ציון ממוצע של 80 ומעלה בתואר הראשון.
-עדיפות לבעלי ניסיון תעסוקתי בתחום החינוך או תחום עיסוק רלוונטי.
-תעודת הוראה.
-פטור מאנגלית אקדמית.
-ראיון קבלה.
-מועמדים ללא רקע מספיק בתחום יידרשו להשלמת קורסים מתואר ראשון (לפי החלטת ראש התכנית).
-קורס מבוא לסטטיסטיקה מקוון יתקיים במהלך השנה הראשונה ללימודים, למי שלא למד סטטיסטיקה בתואר ראשון או שהציון שלו נמוך מ-80.
-עדיפות לבעלי ניסיון תעסוקתי בתחום החינוך או תחום עיסוק רלוונטי.
-תעודת הוראה.
-פטור מאנגלית אקדמית.
-ראיון קבלה.
-מועמדים ללא רקע מספיק בתחום יידרשו להשלמת קורסים מתואר ראשון (לפי החלטת ראש התכנית).
-קורס מבוא לסטטיסטיקה מקוון יתקיים במהלך השנה הראשונה ללימודים, למי שלא למד סטטיסטיקה בתואר ראשון או שהציון שלו נמוך מ-80.
כמה זמן לומדים
הלימודים מתקיימים במשך שנתיים בהיקף של 24 ש"ש, ו-330 שעות התנסות מודרכת.
שנה א: יום ד' (יום מלא), ויום א' החל מהשעה 14:15 + התנסות של 5 שעות בבוקר.
שנה ב: יום ד' (יום מלא), ויום א' החל מהשעה 14:15 + התנסות של 6 שעות בבוקר.
התוכנית משלבת לימודים פנים אל פנים עם קורסים מתוקשבים והיברידיים. כמו כן, בשישה מועדים לאורך השנה, מתקיימת למידה מהבית.
שנה א: יום ד' (יום מלא), ויום א' החל מהשעה 14:15 + התנסות של 5 שעות בבוקר.
שנה ב: יום ד' (יום מלא), ויום א' החל מהשעה 14:15 + התנסות של 6 שעות בבוקר.
התוכנית משלבת לימודים פנים אל פנים עם קורסים מתוקשבים והיברידיים. כמו כן, בשישה מועדים לאורך השנה, מתקיימת למידה מהבית.
תאור התעודה
- תואר שני M.Ed בייעוץ חינוכי
פרטים על תואר שני M.Ed בייעוץ חינוכי
היועצים והיועצות החינוכיים מתמחים בקידום הרווחה הנפשית של התלמידים והתלמידות בבית הספר. תפקידם הייחודי משלב בין היותם מעין "פרמדיקים" של בריאות הנפש בבית הספר המנהלים מצבי לחץ וחירום, לבין ליווי והובלת תהליכי סיוע ארוכי טווח. לשם כך נדרש סט ייחודי ומגוון של כלים וכישורים מקצועיים, אותם מעניקה תוכנית זו.
התוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי במכללה האקדמית בית ברל הינה בעלת מוניטין מקצועי רב שנים וניסיון מצטבר של מעל 40 שנה. התוכנית מכשירה יועצים בעלי תפיסה מקצועית הוליסטית, הדוגלת בחשיבות הקשר בין המעגלים השונים בשדה החינוכי (כיתה, בית ספר, משפחה, קהילה) ומקנה לסטודנטים כישורים ומיומנויות נרחבות לעבודה עם התלמידים, המשפחה, הצוותים החינוכיים, ההנהלה ועם המערכת החינוכית כארגון. התוכנית מציידת את הסטודנטים בכלים ייעוציים מגוונים המשמשים אותם הן לליווי פרטני והן להובלה של תהליכיים קבוצתיים ומערכתיים מורכבים. הסטודנטים בתוכנית נהנים מהתנסות מעשית רבה ומודרכת בשטח לכל אורך התוכנית ומעבודה סדנאות מעשית בקבוצות קטנות, זאת לצד לימודים תיאורטיים מקיפים בנושאים מרתקים וביניהם: איתור ילדים בסיכון והטיפול בהם, דחייה חברתית, הנחיית קבוצות, תיאוריות בייעוץ, ערכים ועקרונות בייעוץ החינוכי, ייעוץ למשפחה, הריאיון המסייע, מנהיגות בייעוץ החינוכי, סדנאות הדרכה ועוד.
הצוות המקצועי של התוכנית כולל יועצים חינוכיים, פסיכולוגים וקרימינולוגיים מנוסים המאמינים בכל ליבם ש"הכלי המקצועי המרכזי של היועץ החינוכי הוא יכולתו להשתמש באישיותו כדי להיטיב עם האחר", ולכן הרבה מאמצים וזמן מוקדשים במהלך ההכשרה בהתפתחות האישית של הסטודנטים והסטודנטיות. השילוב בין ותק מקצועי של 40 שנה לבין התחדשות תמידית והצבת יעדים-חברתיים עדכניים, הופכת את תוכנית ההכשרה לייעוץ חינוכי במכללה האקדמית בית ברל לאחת המובילות בארץ בתחום. אנו גאים להכשיר יועצים ויועצות בעלי תשוקה עמוקה למקצוע, תוך ליווי אישי של תהליך גיבוש הזהות המקצועית שלכם ושלכן בשדה החינוכי.
מידע נוסף
* למי מיועדת התכנית:
- למורים ולאנשי חינוך בעלי תואר ראשון ושני בתחומים שונים.
- למורים בעלי תואר ראשון או שני בחינוך מיוחד ולבוגרי תואר ראשון בייעוץ חינוכי.
- לבוגרי תואר ראשון במקצועות מסייעים כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה, קרימינולוגיה, קידום נוער, סיעוד וקלינאות תקשורת.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית בית ברל?
- בגלל המוניטין המקצועי - 40 שנות ותק כתוכנית הכשרה מובילה לייעוץ חינוכי בישראל.
- בגלל החזון החינוכי – התוכנית מכשירה יועצים ויועצות חינוכיים בעלי אחריות חברתית ותשוקה עמוקה להובלת שינוי מייטיב ומשמעותי במרחב החינוכי.
- בגלל הליווי האישי – צוות התוכנית מלווה כל סטודנט.ית בתהליך דיוק זהותם המקצועית וערכיהם החינוכיים.
- בגלל ההתנסות המעשית – לתוכנית מודל הדרכה ייחודי הדוגל בהתנסות רבה ומודרכת בייעוץ לכל אורך ההכשרה.
- בגלל החזון החינוכי – התוכנית מכשירה יועצים ויועצות חינוכיים בעלי אחריות חברתית ותשוקה עמוקה להובלת שינוי מייטיב ומשמעותי במרחב החינוכי.
- בגלל הליווי האישי – צוות התוכנית מלווה כל סטודנט.ית בתהליך דיוק זהותם המקצועית וערכיהם החינוכיים.
- בגלל ההתנסות המעשית – לתוכנית מודל הדרכה ייחודי הדוגל בהתנסות רבה ומודרכת בייעוץ לכל אורך ההכשרה.