תנאי קבלה
-ציון פסיכומטרי 520 ובגרות בציון 85 ומעלה.
-בגרות בציון ממוצע 92 ומעלה (פטור מפסיכומטרי).
-ציון פסיכומטרי 500 ובגרות בציון ממוצע 85 לבעלי פעילות התנדבותית חברתית משמעותית מוכחת.
-בגרות בציון ממוצע 87 ומעלה (פטור מפסיכומטרי) לבעלי פעילות התנדבותית חברתית משמעותית מוכחת.
-אנגלית - יש להיבחן במבחן אמי"ר/ם במכללה או מסגרת אחרת ובהתאם לציון המבחן ישובץ הסטודנט לקורס עד להגעה לרמת פטור עד תחילת שנה ב' ללימודים.
-ראיון קבלה.
-מכתב קבלה אישי.
-בגרות בציון ממוצע 92 ומעלה (פטור מפסיכומטרי).
-ציון פסיכומטרי 500 ובגרות בציון ממוצע 85 לבעלי פעילות התנדבותית חברתית משמעותית מוכחת.
-בגרות בציון ממוצע 87 ומעלה (פטור מפסיכומטרי) לבעלי פעילות התנדבותית חברתית משמעותית מוכחת.
-אנגלית - יש להיבחן במבחן אמי"ר/ם במכללה או מסגרת אחרת ובהתאם לציון המבחן ישובץ הסטודנט לקורס עד להגעה לרמת פטור עד תחילת שנה ב' ללימודים.
-ראיון קבלה.
-מכתב קבלה אישי.
כמה זמן לומדים
התוכנית כוללת 60 ש"ש ו- 120 נקודות זכות;
הלימודים מתקיימים לאורך שלוש שנים (6 סמסטרים) ופרוסים על פני שלושה ימי לימוד בשבוע.
הלימודים מתקיימים לאורך שלוש שנים (6 סמסטרים) ופרוסים על פני שלושה ימי לימוד בשבוע.
פרטים על תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך
המאה ה-21 מאופיינת בשינויים מהירים, חוסר ודאות, מורכבות ועמימות. בהיבט האישי ניכרת עלייה הדרגתית בתחלואה הפיזית והנפשית, בשימוש בחומרים פסיכואקטיביים, בפגיעה בעצמי ובאחרים ובמעורבות בהתנהגויות מסכנות ומסוכנות. בהיבט החברתי-קהילתי, ניתן לזהות חוסר יציבות חברתית, ירידה בסולידריות החברתית ועליה בהתנהגות אנטי חברתית ופוגענית. השילוב בין השניים יוצר סביבת חיים רעילה ומורכבת ומעמיד את כולנו בסיכון מוגבר ומתמשך.
כיום יותר מאשר בעבר, נדרשים קרימינולוגים בעלי ידע ומיומנויות קהילתיות וחינוכיות, מיומנים באפיון וניתוח התנהגויות ומצבים חברתיים מורכבים בקהילות שונות ומגוונות. הלימודים מקנים תואר ראשון (B.A) בקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך. הלימודים מתקיימים בפקולטה לייעוץ, לטיפול ולתמיכה חינוכית.
למי מיועדת תוכנית הלימודים בקרימינולוגיה בקהילה וחינוך
-המעוניינים בתואר ראשון B.A בקרימינולוגיה תוך התייחסות לחיבור לקהילה ולחינוך, כולל הכשרה יישומית בשדה.
-בעלי מודעות חברתית ורגישות תרבותית שיש להם עניין בעשייה למען ביטחון הקהילה ושמעוניינים לזהות ולהבין מצבי סיכון והתנהגויות פוגעניות בקהילה ודרכים להתערבות ומניעה.
-מתעניינים בעבודה בסביבות חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי שרוצים להתמחות בזיהוי מצבי סיכון בקהילה וגיבוש תוכניות מניעה.
-עובדי מגזרים וקהילות שבהם יש עניין וצורך בבוגרי תואר ראשון בעלי ידע תיאורטי רחב בזיהוי מצבי סיכון ובקידום תוכניות מניעה.
-עובדי שדה בתחום המניעה והקהילה שיש להם עניין בביסוס והעמקת ידיעותיהם במסגרת לימודים אקדמיים לתואר ראשון.
-המעוניינים לשלב לצד הקרימינולוגיה בקהילה ובחינוך לימודים לתעודת הוראה שתאפשר להשתלב במערכות חינוך.
מה כוללת תוכנית הלימודים-
-תוכנית הלימודים משלבת בין ידע קרימינולוגי לידע מעולמות התוכן של הקהילה והחינוך.
-הרכב קורסים ייחודי המציע קורסים מכל עולמות התוכן של התוכנית: קרימינולוגיה, קהילה וחינוך וגם קורסים חדשניים המשלבים בין התחומים.
-הלימודים מתקיימים בגישת החינוך הטרנספורמטיבי השם דגש על 'חיבור' בין למידה וחוויה רגשית עמוקה המעשירה את 'ארגז הכלים' האישי והמקצועי.
-לאורך כל שנות הלימודים נערכים מפגשים בין התיאוריה לשדה, זאת באמצעות סיורים, פאנלים של אנשי מקצוע וחשיפה למסגרות התערבות שונות.
-במהלך שנת הלימודים השלישית משולבים הסטודנטים בהכשרה מעשית שמשלימה באופן הוליסטי את תהליך רכישת הידע העיוני וכוללת התנסות בעבודה ממשית בשטח עם קהילות מגוונות, מצבים חברתיים מורכבים ומצבי סיכון שונים.
-ההכשרה המעשית מלווה באנשי מקצוע בשטח וכן בסדנאות בכיתה. מטרת השילוב בהכשרה המעשית הינה היכרות מעמיקה עם השדה מצד אחד וזיהוי הזדמנויות להשתלבות בתעסוקה מצד שני.
-עם סיום התואר הראשון יוכל הסטודנט להמשיך ללימודי תואר שני בקרימינולוגיה בכלל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ המקיימים לימודים אלה.
מידע נוסף
*הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.
ראש התוכנית: ד"ר רונית חיימוב אילי